29 Temmuz 2009 Çarşamba

Lükste yeni anlayış: Ivır zıvırlara bye bye!


Fransa’nın Loire bölgesinde bir şato, Rolls Royce RR marka bir otomobil, pırlanta süslemeli bir saat, tektaş bir yüzük, safir bir kolye, leopar desenli bir koltuk… Hepsi kişiden kişiye değişen lüks hayaller!.. Giyimde, eşyada, harcamada aşırıya kaçma, gösteriş, şatafat anlamına gelen ‘lüks’ün tanımı, günümüz dünyasında değişiyor.

İnsanoğlu, her ne kadar ekonomik kriz dönemlerinde tasarruf yoluna gitmeye karar verse de hayal kurmaktan ve bunları hayata geçirmekten hiçbir zaman vazgeçmiyor. Dünya gerçeklerinin acımasızlığı içinde kendisine oldukça geniş yer bulan lüksün geleceğine yönelik çıkan sonuç ise şu: “Artık ne kadara aldığınız değil, neyi aldığınız önemli”.

Şöyle bir etrafımıza baktığımızda bizi cezbeden, aklımızı çelen ve en sonunda kendisini aldırtan o kadar çok ürün var ki bunlara karşı koymak adeta imkânsız. Kapitalizmin kabul gördüğü tek nimet olan ‘lüks’ün hayatımızda bu kadar yer almasına karşılık bizler de alışveriş müptelası olduk. Bütün markalar hakkında uzmana dönüşen beyinler ise lüksü gittikçe metalaştırdı. Lükse bu kadar ilgi artınca da firmalar, marka ürünlere sahip olabilme kriterlerini aşağıya çekti.


Ultra lüks ürünlerin kıyısından köşesinden geçemeyenler, sırf gösteriş uğruna kemer, cüzdan ya da anahtarlık gibi moda aksesuarlara merak salma numaraları yaptı. Bir nevi gönüllerini eğlendiren bu tüketiciler, ürünlerden heveslerini bu şekilde almayı başardılar ancak “her moda marka eşittir lüks marka” yanlışına da düştüler. Böylece herkesin almaya gücü yetmediği trend markaların lüks olarak nitelendirilmesi ise bizleri günümüzde “Lüks, tam olarak neyi ifade ediyor?” sorusuna cevap aramaya itiyor. Financial Times’ın Monte Carlo’da düzenlediği Lüks Konferans’ında tartışılan bu konular, lüksün geleceği hakkında önemli ipuçları veriyor.

Küresel ısınma ve beraberinde gelen çevre sorunları derken dünya ekonomik krizinin de patlak vermesiyle “sürdürülebilir lüks” olgusu gündeme geldi. Son yıllarda gelen talepler doğrultusunda doğal malzeme kullanmayı tercih eden firmalar, lüks ürünlerin arka planda nasıl bir mutasyona uğradığını da açıklama ihtiyacı duyuyor. Kısacası ‘iyi bir dünya, iyi bir tasarımın önüne geçti’ ve yeni bir lüks anlayış oluşturuldu.

Artık başkalarına hava olsun diye alınan markalar yerini sadece kendimizi mutlu etmek için aldığımız lüks ürünlere bırakıyor. Yani hayatın basit zevklerinden keyif almaya başlayacağız. Onun için ‘ikoncan’ların taktıkları büyük markalı kocaman gözlüklerle artık vedalaşma zamanı geldi de çoktan geçiyor. Elinizi çabuk tutun ve asıl kendinizde görmek istediğiniz lüks dünyanızı bir an önce yaratın!.. Kendinizi nasıl da rahatlamış hissedeceksiniz; deneyin ve görün. Hayatınızda sadece lüks markalar diye yer verdiğiniz birçok ‘ıvır zıvır’a ‘bye bye’ dediğinizi şimdiden duyar gibiyim!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails